29 Ekim 2017 Pazar

Pazar 6'lısı: Kasım Temaları

Fotoğraf şahsıma aittir. İzinsiz kullanıma kapalıdır.
Merhabalar^^
Geçenki Seyir Defteri yazısında Pazar 6'lısının geri döneceğini haber vermiştim ve karşınızda kasım ayının temaları! Tam temalar bitti diye düşündüğümde yine bir şeyler çıkıyor. Bu gidişle hiç bitmeyecek sanırım temalar :D 

05 Kasım - Sonbaharı Çağrıştıran 6 Kitap
Sonbaharı adıyla çağrıştırabilir ya da kapağıyla çağrıştırabilir hiç fark etmez.
12 Kasım - Atatürk Haftası Özel
Örnek: Atatürk'ün yazdığı 6 kitap, Atatürk hakkında yazılmış 6 kitap.
19 Kasım - Dünya Çocuk Kitapları Haftası Özel
Örnek: Çocuk okurlara önereceğiniz 6 kitap, çocuklara kitap alırken dikkat edilmesi gereken 6 şey, çocukluğunuzda okuduğunuz 6 kitap.
26 Kasım - Öğretmenler Günü Özel
Örnek: Edebiyatın unutulmaz 6 öğretmeni, öğretmenlik yapmış yazarlardan 6 kitap, öğretmeninizin önerdiği 6 kitap.

Belirli gün ve haftalardan bolca yararlandım gördüğünüz gibi :D Umarım temalar hoşunuza gitmiştir ve haftaya pazar sonbaharı çağrıştıran 6 kitapta görüşürüz. Son olarak Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun!^^


22 Ekim 2017 Pazar

Kitap Yorumu: Poyraza Çare-Daniel Glattauer

poyraza çare daniel glattauer yorum
Bu kaçıncı dile getirişim bilmiyorum ama KÜTÜPHANELERE AŞIĞIM. Adını bile duymadığım, basımı bitmiş, muhteşem kitapları okuma şansına erişebiliyorum çünkü. Bunun en sonuncu örneği fotoğraftan da anlaşıldığı üzere Poyraza Çare.

Kitap, Like dergisine olan aboneliğini iptal ettirmek isteyen Emmanın @like.com yerine yanlışlıkla @leike.com adresine e-posta atmasıyla başlıyor. Bu ufak hata karşısına Leo Leike adındaki bir yabancıyı çıkarır ve bir harf yanlışlığıyla başlayan konuşma her gün e-postalaşmaya başlamalarıyla devam eder. 

Ne bir ses kaydına ne de bir fotoğrafa ilişkilerinde yer vardır. Sadece e-postalaşarak bir süre sonra birbirleri için vazgeçilmez hale gelen Emma ve Leo'nun ilişkisinde ufak bir sorun vardır ki o da Emmanın evli olmasıdır. Hatta kendi deyimiyle "Mutlu bir evlilik".

Kitap birçok soruyu akıllara getiriyor. Aldatmak ne demek? Aldatma için illa fiziksel bir yakınlık mı gerek? Ya da görmeden, duymadan, dokunmadan aşık olmak mümkün mü? Bir insanın sadece yazdıklarına aşık olunabilir mi? Birincisi için kesin bir şey diyemesem de ikincisi için cevabım evet görmeden de aşık olmak mümkün bence. 

Emmanın durumuna bakarsak mesela mutlu bir evliliği vardır ama her evlilikte olduğu gibi ufak tepek problemlere sahiptir. Oysa Leoyla ilişkisi kusursuzdur. Gündelik yaşamın her türlü sorunundan uzaktır. Ulaşılmaz olanın cazibesine sahiptir. Yazıştıkları sırada kendi küçük dünyalarında sadece Emma ve Leo vardır. Hayallerinde yarattıkları Emma ve Leo kişilikleri gerçekte olandan daha güzeldir. Hatta bu yüzden de imkanları olmasına rağmen buluşma fikrine ikisi de temkinli yaklaşır. Çünkü ikisinin de bildiği bir gerçek vardır ki o da bu zamana kadar kafalarında kurdukları yıkılırsa ilişkilerinin sona ereceğidir.

poyraza çare daniel glattauer yorum
"Ben böyle bir insanım: En kötü olandan yola çıkmalıyım bağışıklık kazanmak için, bu bağışıklık gerçekler ortaya çıktığında beni korur."

Kitap boyunca ben de hem buluşmalarını istedim hem de istemedim. Bir yanım buluşup o büyüyü bozmalarından korktu bir yanımsa buluşunca olacakları görmek için meraklandı durdu. Korkmayın hangisinin gerçekleştiğini söyleyip spoiler vermeyeceğim ama o nasıl bir sondu diye de yakınmadan geçmek istemiyorum. Kitabın gidişatışını başından beri tahmin edememiştim zaten ama sonuyla da bir hayli şaşırttı beni. İkinci kitabı da varmış ama ilk kitabı bu kıyıda köşede kalmışken sanmıyorum ikinci kitabın dilimize çevrileceğini. 

Sevdiğim bir kitap oldu Poyraza Çare. Bulduğunuz anda alıp okuyun derim ben. Emma ve Leo ikilisinin yazışmalarını okumak oldukça keyifli. Özellikle sivri dilli, alaycı, heyecanlandı mı büyük harflerle sınırsız sayıda ünlemi bir arada kullanan Emmayı okumak çok zevkliydi. Emmanın deyimiyle ahlak profesörü olan Leo da az yere bakan yürek yakan değildi hani :D

Gönül rahatlığıyla bu sadece e-postalaşmalardan oluşan kitabı tavsiye ediyor ve Poyraza Çare yorumunu burada sonlandırıyorum. Daha fazla kitap yorumu için burayı, şu an sürmekte olan Korkunç Bir Maraton etkinliği hakkında detaylı bilgi almak burayı ve bu kitabın yorumuna instagramda ulaşmak için burayı ziyaret edebilirsiniz. Keyifli günler! :))



16 Ekim 2017 Pazartesi

Kore Dizisi Tanıtımı: Because This Is My First Life (2017)

Dizi Adı: Because This Is My First Life/This Life Is Our First
Türü: Romantik Komedi
Yönetmen: Park Joon Hwa
Senarist: Yoon Nan Joong
Bölüm Sayısı: 16
Yayın Tarihi: 9 Ekim 2017
Yayınlandığı Günler: Pazartesi&Salı
Yayınlandığı Kanal: tvN


BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE KONUSU


Dizi, evinin bir odası için kiracı arayan Nam Se Hee ile evini erkek kardeşine kaptırmış yardımcı senarist olan Yoon Ji Ho'nun bir isim karışıklığı sonucunda birlikte yaşamaya başlamasını, günümüz neslinin iş hayatına, romantik ilişkilere ve evliliğe karşı tutumlarını konu almaktadır.

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE OYUNCULARI VE KARAKTERLE

Lee Min Ki-Nam Se Hee: 30'larında, bilişim teknolojileri firmasında çalışan bir tasarımcıdır. Yüklü bir miktar krediyle ev sahibi olmuştur ama şimdi o krediyi geri ödemesi gerekmektedir. Hem para kazanmak için hem de kedisi Kitty'i besleyecek birinin olması için evin bir odasını kiraya vermiştir. Asla evlenmemeyi düşünen Nam Se Hee yeni kiracısı Ji Ho'yla tanışınca bu kararını sorgulamaya başlar.
Jung So Min-Yoon Ji Ho: Hayatını yardımcı senaristlik yaparak geçiren biridir. Kardeşiyle yaşadığı evden ayrılmak zorunda kalınca kendisine ev aramaya başlar ve yolu ilginç bir şekilde Nam Se Hee ile karşılaşır.
Kim Min Seok-Sim Won Seok: Yang Ho Rang ile tanıştıktan sonra değişim geçiren, "masum" bir kişiliği olan bir gençtir.
Kim Ga Eun-Yang Ho Rang: Ji Ho'nun en arkadaşıdır. Aynı zamanda Kim Won Seok'a aşıktır.
Esom-Woo Soo Ji: Ji Ho'nun yakın arkadaşıdır.
Park Byung Eun-Ma Sang Goo: Nam Se Hee'nin çalıştığı şirketin yöneticisidir.

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE TRAILER

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE OST'LARI
Yayınlandığında eklenecektir.

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE POSTERLERİ
BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE

Merakla beklediğim dizilerden biri olan Because This Is My First Life'ın çıkan 2 bölümünü dün izledim ve dedim bu benim blogumda mutlaka olmalı! Lee Min Ki'nin 5 yıldan sonraki ilk dizisi. Kendisi Shut Up Flowers Boy Banddeki oyunculuğuyla kalbime hızlı bir giriş yapmıştı zaten. Aklıma geldikçe dizi çıkartsa da izlesem diye düşünürdüm ve ta da geldi gönlümüzün efendisi! Jung Somin'i de ayrı severim zaten pek şeker kızımız :') Playfull Kiss'in aptal aşığı, D-Day'in yürekli doktoru şimdi karşımıza 30lu yaşlarındaki bir senarist olarak çıkıyor (Laf açılmışken bu aralar Kore dizilerinde de bir yazarlıktır senaristliktir gidiyor, bilmem fark ettiniz mi? Hiç şikayetçi değilim şahsen ben :D ). Lee Min Ki ve Sominin kimyaları çok güzel uymuş. Dizinin konusu ve karakterleri de bir romantik komedi için yeterince tatmin edici bence. İzlemenizi öneririm ben :))

Keyifli günler, iyi seyirler! :)






13 Ekim 2017 Cuma

Horror-a-thon: Korkunç Bir Maraton 2


13. Cumada size korkunç bir haberle geldim. Evet doğru tahmin Korkunç Bir Maraton geri döndü!

Geçen sene yaptığımız bu maratonu bu sene de gerçekleştiriyoruz. Geçen sene olduğu gibi bu sene de maraton boyunca hedefimiz iki dizi, üç kitap ve dört film. Hedef gözünüzü korkutmasın. Maksat çıtayı yüksek tutup sınırları zorlamak. Yoksa isteyen sadece film izleyerek de maratona katılabilir. 

16 Ekimde başlayacak olan maraton 31 ekim gecesi son bulacak. En geç 7 kasıma kadar sonucunuzu bloga yorum olarak ya da bana mail atarak (periodiclibrary@gmail.com) iletmenizi isteyeceğim ki ben de en kısa sürede sonuçları yayınlayayım. 




DİZİLER
Hedef iki dizi dedik demesine ama x kişisinin izlediği 3 bölümlük dizi ile y kişisinin izlediği 30 bölümlük dizi bir mi?
Cevap: Tabii ki değil. O yüzden şöyle bir kural koyduk---> her beş bölüm=bir dizi. Yani toplamda korku-gerilim türüne ait iki diziden toplamda 10 bölüm izlemek yeterlidir. Dizi seçerken faydalanabileceğiniz listeler: 12,

KİTAPLAR
1.Korku-gerilim türüne ait herhangi bir kitap
2.İçinde herhangi bir fantastik yaratık içeren bir kitap
3.Korkunç bir kapağı olan kitap.
Gördüğünüz gibi temalar oldukça esnek. Mesela 3. temada kime göre neye göre korkunç bir sınırlama yok. İlk bakışta o hissi verdikten sonra gerisi önemli değil. Kitap seçerken faydalanabileceğiniz listeler: 12.

FİLMLER
1.Kült korku filmi
2.Türk yapımı korku filmi
3.İçinde herhangi bir fantastik yaratık içeren bir film
Film seçerken faydalanabileceğiniz listeler: 12, 3, 4

Puanlama harcanan süreye göre belirlenecek. Bir saatlik film ile iki saatlik film arasında fark olacak. Bir sayfanın bir dakikada okunduğunu varsayarak 60 sayfalık kitap ile 60 dakikalık diziye eşit muamele edeceğim. Yeterince adil olduğunu düşünüyorum ben ama bir sorun varsa iletmekten çekinmeyin lütfen :)

Maratona instagramdan katılacaksanız #korkunçbirmaraton hashtagini kullanmayı unutmayın! Bol katılımlı ve korkunç bir maraton diliyorum!👻


20.10.2017 Güncellemesi: Maraton için listem hazır!
Diziler
1. Room 104
2. Channel Zero  Stranger Things
Kitaplar
1. Korku-Gerilim türüne ait herhangi bir kitap: Frankenstein
2. İçinde herhangi bir fantastik yaratık içeren bir kitap: Kujo-Stephen King.
3. Korkunç bir kapağı olan kitap: 
Filmler
1. Kült korku filmi: 13th Friday
2. Türk yapımı korku filmi: 
3. Herhangi bir fantastik yaratık içeren bir film: Goodnight Mommy
4. Korkunç Bir Maraton listesinden bir film: Life

Öyleyse katılmak isteyenler?

10 Ekim 2017 Salı

Seyir Defteri #3

Dostlarım, kafam çok dolu. Hiçbirini unutmadan bahsetmek istediğim konulara gireceğim direkt. 

1. Geçen sene yaptığımız ama aceleye geldiği için pek verim alamadığımız Horrorathon: Korkunç Bir Maraton'u bu sene de yapsak mı? Ekimin son iki haftası (16-31 arası) uygun mudur? Ben yine korku filmleri/kitaplarıyla geçirmeyi planlıyorum bu süreyi. Siz de katılmak isterseniz bunu bir meydan okumaya da çevirebiliriz. Her güne bir konu bulup blogta da aktif olabiliriz. Siz ne diyorsunuz peki? Cevaplarınızı bekliyorum :))

2. Pazar 6'lısı. Unuttum sandınız değil mi? Ama merak etmeyin unutmadım. Bir aksilik çıkmazsa kasımda geri dönecek :)

3. Kore dizileri, filmleri, K-pop, haberler hakkında bir blog açmak istiyorum. Burada Kore dizisi tanıtımlarına devam ederim ama güncel dizi haberlerini falan orada paylaşırım diye düşünüyorum. Bunun için de gönüllü arıyorum tabii ki :D İlgilenenler varsa yorumlardan ya da periodiclibrary@gmail.com hesabından bana ulaşabilir.


4. Age of Youth 2 bitti ;_____; Çok üzgünüm bu konuda. Final bölümünü hala izlemedim ama bitmiş olduğu gerçeği hala çok üzücü... Bir umut 3. sezonunu da çekerler diyorum ama düşük bir ihtimal. Kore dizilerinde genellikle 2. sezonun bile çekilmediğini düşünürsek Age of Youth'ın 2. sezonunu çektikleri için şükretmem gerek ama insanoğlu nankör ve hep daha fazlasını istiyor:( 

5. Bloga bakım/makyaj kategorisini de eklemeyi planlıyorum. Yılın başında Farmasiye üye olmuştum ve o zamandan beri de birçok ürününü kullandım. Bunlar hakkındaki yorumlarımı paylaşabilirim diye düşünüyorum. Kargo, havale işleri falan nasıl oluyor öğrenirsem satış da olabilir.

6. Çalışmaya başladım!!!!! *alkışlar, tebrikler* Hafta içi üç gün okul çıkışı çalışıyorum artık ve hiç tahmin etmediğim kadar yoruluyorum. En azından zihinsel olarak. Şimdilik nerede çalıştığımı söylemeyeceğim çünkü başka bir yazıda uzun uzun konuşmak istiyorum bu konuda. Ne de olsa ilk iş tecrübem azıcık laflayayım ama değil mi? :D

7. Yorumlara geç döndüğüm için özür dilerim. Eve gelince bilgisayarı açacak halim olmuyor. Anca taslaklardaki dizi tanıtımlarını düzenleyip yayınlayabiliyorum. Affınıza sığınıyorum:(

Sanırım şimdilik diyeceklerim bunlar :D Daha da aklıma gelirse Seyir Defteri #4'te görüşürüz diyor ve kaçıyorum. Keyifli günler!^^


8 Ekim 2017 Pazar

Ekim 2017'de Çıkacak Kore Dizileri


Yine yeni dizilerle geldim! Yalnız bu aylık olarak yeni çıkacak dizileri paylaştığım yazıların konseptini azıcık değiştirdim. Önceki yazılarda diziyle ilgili kısaca bilgi de veriyordum ama artık yayınlandığı kanalın altında dizileri kronolojik sıraya göre yazacağım sadece.  Bu yazılara harcadığım zamanı azaltıp dizi tanıtımlarını arttırmayı umuyorum böylece. Bakalım evdeki plan çarşıya uyacak mı? :D Bu gereksiz detayı da söylediğime göre ekim ayında bizi hangi Kore dizileri bekliyormuş onlara geçelim!

Diziler hakkında detaylı bilgilere ulaşmak için dizi adına tıklayabilirsiniz.

SBS
Bravo My Life-21 Ekim

KBS


Mad Dog-11 Ekim
Go Back Couple-13 Ekim



MBC
20th Century Boy and Girl-2 Ekim



OCN
Black-14 Ekim



tvN
Because This Is My First-9 Ekim
Avengers Social Club-11 Ekim
Revolutionary Love-14 Ekim


JTBC
The Package-13 Ekim


İlginizi çeken diziler var mı? Varsa hangileri? Buyrun yorumlara ^___^

1 Ekim 2017 Pazar

Kore Dizisi Tanıtımı: Witch's Court (2017)

Dizi Adı: Witch's Court/Don't Trust Her
Tür: Romantik, Hukuki
Kanal: SBS2
Yönetmen: Kim Young Kyoon
Senarist: Jung Do Yoon
Bölüm Sayısı: 16
Yayın Tarihi: 9 Ekim 2016
Yayın Günleri: Pazartesi&Salı


Witch's Court Konusu


Dizi, Seuldeki farklı departmanlarda çalışmış, başarılı bir savcı olan Ma Yi Deun'ı konu almaktadır. Bir gün sadece cinsel suçlarla ilgilenen özel bir departmana atanır ve olaylar başlar.


Witch's Court Oyuncuları ve Karakterleri


Jung Ryeo Won-Ma Yi Deun: Kendini davaları kazanmaya adamış bir savcıdır. Kazanmak için kanıtlara müdahale etmekten ya da şahitlik yapmaları için tanıkları zorlamaktan çekinmez.
Yoon Hyun Min-Yeo Jin Wook: Acemi bir savcıdır. Savcı olmadan önce pediatri psikiyatristliği yapmıştır.


Witch's Court Trailer




Witch's Court OSTları


Açıklandığında eklenecektir.

Witch's Court Karakter Posterleri

  


Keyifli seyirler! 

Yeni Yazılardan Haberdar Olun