22 Ekim 2017 Pazar

Kitap Yorumu: Poyraza Çare-Daniel Glattauer

poyraza çare daniel glattauer yorum
Bu kaçıncı dile getirişim bilmiyorum ama KÜTÜPHANELERE AŞIĞIM. Adını bile duymadığım, basımı bitmiş, muhteşem kitapları okuma şansına erişebiliyorum çünkü. Bunun en sonuncu örneği fotoğraftan da anlaşıldığı üzere Poyraza Çare.

Kitap, Like dergisine olan aboneliğini iptal ettirmek isteyen Emmanın @like.com yerine yanlışlıkla @leike.com adresine e-posta atmasıyla başlıyor. Bu ufak hata karşısına Leo Leike adındaki bir yabancıyı çıkarır ve bir harf yanlışlığıyla başlayan konuşma her gün e-postalaşmaya başlamalarıyla devam eder. 

Ne bir ses kaydına ne de bir fotoğrafa ilişkilerinde yer vardır. Sadece e-postalaşarak bir süre sonra birbirleri için vazgeçilmez hale gelen Emma ve Leo'nun ilişkisinde ufak bir sorun vardır ki o da Emmanın evli olmasıdır. Hatta kendi deyimiyle "Mutlu bir evlilik".

Kitap birçok soruyu akıllara getiriyor. Aldatmak ne demek? Aldatma için illa fiziksel bir yakınlık mı gerek? Ya da görmeden, duymadan, dokunmadan aşık olmak mümkün mü? Bir insanın sadece yazdıklarına aşık olunabilir mi? Birincisi için kesin bir şey diyemesem de ikincisi için cevabım evet görmeden de aşık olmak mümkün bence. 

Emmanın durumuna bakarsak mesela mutlu bir evliliği vardır ama her evlilikte olduğu gibi ufak tepek problemlere sahiptir. Oysa Leoyla ilişkisi kusursuzdur. Gündelik yaşamın her türlü sorunundan uzaktır. Ulaşılmaz olanın cazibesine sahiptir. Yazıştıkları sırada kendi küçük dünyalarında sadece Emma ve Leo vardır. Hayallerinde yarattıkları Emma ve Leo kişilikleri gerçekte olandan daha güzeldir. Hatta bu yüzden de imkanları olmasına rağmen buluşma fikrine ikisi de temkinli yaklaşır. Çünkü ikisinin de bildiği bir gerçek vardır ki o da bu zamana kadar kafalarında kurdukları yıkılırsa ilişkilerinin sona ereceğidir.

poyraza çare daniel glattauer yorum
"Ben böyle bir insanım: En kötü olandan yola çıkmalıyım bağışıklık kazanmak için, bu bağışıklık gerçekler ortaya çıktığında beni korur."

Kitap boyunca ben de hem buluşmalarını istedim hem de istemedim. Bir yanım buluşup o büyüyü bozmalarından korktu bir yanımsa buluşunca olacakları görmek için meraklandı durdu. Korkmayın hangisinin gerçekleştiğini söyleyip spoiler vermeyeceğim ama o nasıl bir sondu diye de yakınmadan geçmek istemiyorum. Kitabın gidişatışını başından beri tahmin edememiştim zaten ama sonuyla da bir hayli şaşırttı beni. İkinci kitabı da varmış ama ilk kitabı bu kıyıda köşede kalmışken sanmıyorum ikinci kitabın dilimize çevrileceğini. 

Sevdiğim bir kitap oldu Poyraza Çare. Bulduğunuz anda alıp okuyun derim ben. Emma ve Leo ikilisinin yazışmalarını okumak oldukça keyifli. Özellikle sivri dilli, alaycı, heyecanlandı mı büyük harflerle sınırsız sayıda ünlemi bir arada kullanan Emmayı okumak çok zevkliydi. Emmanın deyimiyle ahlak profesörü olan Leo da az yere bakan yürek yakan değildi hani :D

Gönül rahatlığıyla bu sadece e-postalaşmalardan oluşan kitabı tavsiye ediyor ve Poyraza Çare yorumunu burada sonlandırıyorum. Daha fazla kitap yorumu için burayı, şu an sürmekte olan Korkunç Bir Maraton etkinliği hakkında detaylı bilgi almak burayı ve bu kitabın yorumuna instagramda ulaşmak için burayı ziyaret edebilirsiniz. Keyifli günler! :))



16 Ekim 2017 Pazartesi

Kore Dizisi Tanıtımı: Because This Is My First Life (2017)

Dizi Adı: Because This Is My First Life/This Life Is Our First
Türü: Romantik Komedi
Yönetmen: Park Joon Hwa
Senarist: Yoon Nan Joong
Bölüm Sayısı: 16
Yayın Tarihi: 9 Ekim 2017
Yayınlandığı Günler: Pazartesi&Salı
Yayınlandığı Kanal: tvN


BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE KONUSU


Dizi, evinin bir odası için kiracı arayan Nam Se Hee ile evini erkek kardeşine kaptırmış yardımcı senarist olan Yoon Ji Ho'nun bir isim karışıklığı sonucunda birlikte yaşamaya başlamasını, günümüz neslinin iş hayatına, romantik ilişkilere ve evliliğe karşı tutumlarını konu almaktadır.

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE OYUNCULARI VE KARAKTERLE

Lee Min Ki-Nam Se Hee: 30'larında, bilişim teknolojileri firmasında çalışan bir tasarımcıdır. Yüklü bir miktar krediyle ev sahibi olmuştur ama şimdi o krediyi geri ödemesi gerekmektedir. Hem para kazanmak için hem de kedisi Kitty'i besleyecek birinin olması için evin bir odasını kiraya vermiştir. Asla evlenmemeyi düşünen Nam Se Hee yeni kiracısı Ji Ho'yla tanışınca bu kararını sorgulamaya başlar.
Jung So Min-Yoon Ji Ho: Hayatını yardımcı senaristlik yaparak geçiren biridir. Kardeşiyle yaşadığı evden ayrılmak zorunda kalınca kendisine ev aramaya başlar ve yolu ilginç bir şekilde Nam Se Hee ile karşılaşır.
Kim Min Seok-Sim Won Seok: Yang Ho Rang ile tanıştıktan sonra değişim geçiren, "masum" bir kişiliği olan bir gençtir.
Kim Ga Eun-Yang Ho Rang: Ji Ho'nun en arkadaşıdır. Aynı zamanda Kim Won Seok'a aşıktır.
Esom-Woo Soo Ji: Ji Ho'nun yakın arkadaşıdır.
Park Byung Eun-Ma Sang Goo: Nam Se Hee'nin çalıştığı şirketin yöneticisidir.

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE TRAILER

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE OST'LARI
Yayınlandığında eklenecektir.

BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE POSTERLERİ
BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE BECAUSE THIS IS MY FIRST LIFE

Merakla beklediğim dizilerden biri olan Because This Is My First Life'ın çıkan 2 bölümünü dün izledim ve dedim bu benim blogumda mutlaka olmalı! Lee Min Ki'nin 5 yıldan sonraki ilk dizisi. Kendisi Shut Up Flowers Boy Banddeki oyunculuğuyla kalbime hızlı bir giriş yapmıştı zaten. Aklıma geldikçe dizi çıkartsa da izlesem diye düşünürdüm ve ta da geldi gönlümüzün efendisi! Jung Somin'i de ayrı severim zaten pek şeker kızımız :') Playfull Kiss'in aptal aşığı, D-Day'in yürekli doktoru şimdi karşımıza 30lu yaşlarındaki bir senarist olarak çıkıyor (Laf açılmışken bu aralar Kore dizilerinde de bir yazarlıktır senaristliktir gidiyor, bilmem fark ettiniz mi? Hiç şikayetçi değilim şahsen ben :D ). Lee Min Ki ve Sominin kimyaları çok güzel uymuş. Dizinin konusu ve karakterleri de bir romantik komedi için yeterince tatmin edici bence. İzlemenizi öneririm ben :))

Keyifli günler, iyi seyirler! :)






13 Ekim 2017 Cuma

Horror-a-thon: Korkunç Bir Maraton 2


13. Cumada size korkunç bir haberle geldim. Evet doğru tahmin Korkunç Bir Maraton geri döndü!

Geçen sene yaptığımız bu maratonu bu sene de gerçekleştiriyoruz. Geçen sene olduğu gibi bu sene de maraton boyunca hedefimiz iki dizi, üç kitap ve dört film. Hedef gözünüzü korkutmasın. Maksat çıtayı yüksek tutup sınırları zorlamak. Yoksa isteyen sadece film izleyerek de maratona katılabilir. 

16 Ekimde başlayacak olan maraton 31 ekim gecesi son bulacak. En geç 7 kasıma kadar sonucunuzu bloga yorum olarak ya da bana mail atarak (periodiclibrary@gmail.com) iletmenizi isteyeceğim ki ben de en kısa sürede sonuçları yayınlayayım. 




DİZİLER
Hedef iki dizi dedik demesine ama x kişisinin izlediği 3 bölümlük dizi ile y kişisinin izlediği 30 bölümlük dizi bir mi?
Cevap: Tabii ki değil. O yüzden şöyle bir kural koyduk---> her beş bölüm=bir dizi. Yani toplamda korku-gerilim türüne ait iki diziden toplamda 10 bölüm izlemek yeterlidir. Dizi seçerken faydalanabileceğiniz listeler: 12,

KİTAPLAR
1.Korku-gerilim türüne ait herhangi bir kitap
2.İçinde herhangi bir fantastik yaratık içeren bir kitap
3.Korkunç bir kapağı olan kitap.
Gördüğünüz gibi temalar oldukça esnek. Mesela 3. temada kime göre neye göre korkunç bir sınırlama yok. İlk bakışta o hissi verdikten sonra gerisi önemli değil. Kitap seçerken faydalanabileceğiniz listeler: 12.

FİLMLER
1.Kült korku filmi
2.Türk yapımı korku filmi
3.İçinde herhangi bir fantastik yaratık içeren bir film
Film seçerken faydalanabileceğiniz listeler: 12, 3, 4

Puanlama harcanan süreye göre belirlenecek. Bir saatlik film ile iki saatlik film arasında fark olacak. Bir sayfanın bir dakikada okunduğunu varsayarak 60 sayfalık kitap ile 60 dakikalık diziye eşit muamele edeceğim. Yeterince adil olduğunu düşünüyorum ben ama bir sorun varsa iletmekten çekinmeyin lütfen :)

Maratona instagramdan katılacaksanız #korkunçbirmaraton hashtagini kullanmayı unutmayın! Bol katılımlı ve korkunç bir maraton diliyorum!👻


20.10.2017 Güncellemesi: Maraton için listem hazır!
Diziler
1. Room 104
2. Channel Zero
Kitaplar
1. Korku-Gerilim türüne ait herhangi bir kitap: Frankenstein
2. İçinde herhangi bir fantastik yaratık içeren bir kitap: Kujo-Stephen King.
3. Korkunç bir kapağı olan kitap: 
Filmler
1. Kült korku filmi: 13th Friday
2. Türk yapımı korku filmi: 
3. Herhangi bir fantastik yaratık içeren bir film: Goodnight Mommy
4. Korkunç Bir Maraton listesinden bir film: Happy That Day

Öyleyse katılmak isteyenler?

10 Ekim 2017 Salı

Seyir Defteri #3

Dostlarım, kafam çok dolu. Hiçbirini unutmadan bahsetmek istediğim konulara gireceğim direkt. 

1. Geçen sene yaptığımız ama aceleye geldiği için pek verim alamadığımız Horrorathon: Korkunç Bir Maraton'u bu sene de yapsak mı? Ekimin son iki haftası (16-31 arası) uygun mudur? Ben yine korku filmleri/kitaplarıyla geçirmeyi planlıyorum bu süreyi. Siz de katılmak isterseniz bunu bir meydan okumaya da çevirebiliriz. Her güne bir konu bulup blogta da aktif olabiliriz. Siz ne diyorsunuz peki? Cevaplarınızı bekliyorum :))

2. Pazar 6'lısı. Unuttum sandınız değil mi? Ama merak etmeyin unutmadım. Bir aksilik çıkmazsa kasımda geri dönecek :)

3. Kore dizileri, filmleri, K-pop, haberler hakkında bir blog açmak istiyorum. Burada Kore dizisi tanıtımlarına devam ederim ama güncel dizi haberlerini falan orada paylaşırım diye düşünüyorum. Bunun için de gönüllü arıyorum tabii ki :D İlgilenenler varsa yorumlardan ya da periodiclibrary@gmail.com hesabından bana ulaşabilir.


4. Age of Youth 2 bitti ;_____; Çok üzgünüm bu konuda. Final bölümünü hala izlemedim ama bitmiş olduğu gerçeği hala çok üzücü... Bir umut 3. sezonunu da çekerler diyorum ama düşük bir ihtimal. Kore dizilerinde genellikle 2. sezonun bile çekilmediğini düşünürsek Age of Youth'ın 2. sezonunu çektikleri için şükretmem gerek ama insanoğlu nankör ve hep daha fazlasını istiyor:( 

5. Bloga bakım/makyaj kategorisini de eklemeyi planlıyorum. Yılın başında Farmasiye üye olmuştum ve o zamandan beri de birçok ürününü kullandım. Bunlar hakkındaki yorumlarımı paylaşabilirim diye düşünüyorum. Kargo, havale işleri falan nasıl oluyor öğrenirsem satış da olabilir.

6. Çalışmaya başladım!!!!! *alkışlar, tebrikler* Hafta içi üç gün okul çıkışı çalışıyorum artık ve hiç tahmin etmediğim kadar yoruluyorum. En azından zihinsel olarak. Şimdilik nerede çalıştığımı söylemeyeceğim çünkü başka bir yazıda uzun uzun konuşmak istiyorum bu konuda. Ne de olsa ilk iş tecrübem azıcık laflayayım ama değil mi? :D

7. Yorumlara geç döndüğüm için özür dilerim. Eve gelince bilgisayarı açacak halim olmuyor. Anca taslaklardaki dizi tanıtımlarını düzenleyip yayınlayabiliyorum. Affınıza sığınıyorum:(

Sanırım şimdilik diyeceklerim bunlar :D Daha da aklıma gelirse Seyir Defteri #4'te görüşürüz diyor ve kaçıyorum. Keyifli günler!^^


8 Ekim 2017 Pazar

Ekim 2017'de Çıkacak Kore Dizileri


Yine yeni dizilerle geldim! Yalnız bu aylık olarak yeni çıkacak dizileri paylaştığım yazıların konseptini azıcık değiştirdim. Önceki yazılarda diziyle ilgili kısaca bilgi de veriyordum ama artık yayınlandığı kanalın altında dizileri kronolojik sıraya göre yazacağım sadece.  Bu yazılara harcadığım zamanı azaltıp dizi tanıtımlarını arttırmayı umuyorum böylece. Bakalım evdeki plan çarşıya uyacak mı? :D Bu gereksiz detayı da söylediğime göre ekim ayında bizi hangi Kore dizileri bekliyormuş onlara geçelim!

Diziler hakkında detaylı bilgilere ulaşmak için dizi adına tıklayabilirsiniz.

SBS
Bravo My Life-21 Ekim

KBS


Mad Dog-11 Ekim
Go Back Couple-13 Ekim



MBC
20th Century Boy and Girl-2 Ekim



OCN
Black-14 Ekim



tvN
Because This Is My First-9 Ekim
Avengers Social Club-11 Ekim
Revolutionary Love-14 Ekim


JTBC
The Package-13 Ekim


İlginizi çeken diziler var mı? Varsa hangileri? Buyrun yorumlara ^___^

1 Ekim 2017 Pazar

Kore Dizisi Tanıtımı: Witch's Court (2017)

Dizi Adı: Witch's Court/Don't Trust Her
Tür: Romantik, Hukuki
Kanal: SBS2
Yönetmen: Kim Young Kyoon
Senarist: Jung Do Yoon
Bölüm Sayısı: 16
Yayın Tarihi: 9 Ekim 2016
Yayın Günleri: Pazartesi&Salı


Witch's Court Konusu


Dizi, Seuldeki farklı departmanlarda çalışmış, başarılı bir savcı olan Ma Yi Deun'ı konu almaktadır. Bir gün sadece cinsel suçlarla ilgilenen özel bir departmana atanır ve olaylar başlar.


Witch's Court Oyuncuları ve Karakterleri


Jung Ryeo Won-Ma Yi Deun: Kendini davaları kazanmaya adamış bir savcıdır. Kazanmak için kanıtlara müdahale etmekten ya da şahitlik yapmaları için tanıkları zorlamaktan çekinmez.
Yoon Hyun Min-Yeo Jin Wook: Acemi bir savcıdır. Savcı olmadan önce pediatri psikiyatristliği yapmıştır.


Witch's Court Trailer




Witch's Court OSTları


Açıklandığında eklenecektir.

Witch's Court Karakter Posterleri

  


Keyifli seyirler! 

26 Eylül 2017 Salı

Kitap Yorumu: Algernon'a Çiçekler-Daniel Keyes

algernon'a çiçekler, daniel keyes, flowers for algernon

Uzun süredir yorum yaz(a)mıyordum. Buna beni çok etkileyen bir kitapla son vermeye karar verdim.


Charlie Gordon düşük zekalı bir yetişkindir. Çocukluğunda ailesi Charlie'nin normal(!) bir evlat olması için onu sayısız doktora götürmüştür ama tedavilerin hiçbiri işe yaramamıştır. Küçükken annesi tarafından akıllı olma konusunda o kadar baskı görmüştür ki 32 yaşında bir yetişkinken bile akıllı olmak istemektedir ve bu konuda oldukça isteklidir. Bu özelliği de Charlieyi doktor Nemur ve Strauss'un yapacakları deneyde mükemmel denek yapar.

Deneyin amacı zeka oranını arttırmaktır. Bu deney öncesinde farelerle yapılmış ve Algernon adındaki farede başarıya ulaşarak iq'sunu diğer farelerin iki katına çıkarmıştır. Charlie deneyde kullanılacak ilk insandır ama akıllı olma ve başkaları tarafından sevilme, onlarla konuşabilme isteğiyle bu deneyi kabul eder. Deney başladıktan sonra Charlie ilerleme raporu yani gün içinde aklına gelen her şeyi yazması istenir. Zaten kitap da Charlienin raporlarından oluşuyor. Charlienin akıllı olma serüvenine çok yakından tanık oluyoruz yani.

İlk ilerleme raporları birçok yazım yanlışıyla doluyken deney etkisini gösterdikçe bunların düzeldiğini görüyoruz. Gittikçe Charlienin kendini ifade edişi daha felsefik-bilimsel bir şeye dönüşüyor. Bu sırada hatıraları da geri dönmeye başlıyor ama tahmin de edilebileceği üzere pek hoş hatıralar değil bunlar. Annesinin onu neden sevmeyi bıraktığını, onu neden kardeşinden uzak tuttuklarını, insanların ona neden güldüklerini anlamaya başlıyor.

Charlie, dahi denilebilecek bir zeka seviyesine ulaştığında geçmişinden getirdiği ve geleceğini etkileyecek birçok sorunla boğuşmaktadır. Algernon'un zekasında görülen ani gerileme de olayın tuzu biberi olur. 
algernon'a çiçekler, daniel keyes, flowers for algernon
"Nasıl oluyor da, kolsuz ve bacaksız doğan insanlardan faydalanmayı akıllarından bile geçirmeyen dürüst ve duyarlı kişiler, düşük bir zeka düzeyiyle doğanları istismar etmekte bir mahsur görmezler?"

Oldukça hüzünlü bir kitap Algernon'a Çiçekler. Uzun süre ne aklımdan ne de kalbimden çıkacağını sanmıyorum. Düşük zekalı bireylere karşı bakış açımızla ilgili son derece haklı mesajlar da vardı kitap boyunca. Farkındalık kazandırması için özellikle gençlere okutulmalı diye düşünüyorum. 

Çıkarılacak türlü türlü ders bulunduran bu kitabı şiddetle tavsiye ediyorum. Kitapçınızdan, en yakın kütüphanecinizden ısrarla isteyiniz. Yazmama gerek yok herhalde ama 5 üzerinden 5 verdim kitaba.


Algernon'a Çiçeklerden Alıntılar


"Korkuyorum. Hayattab veya ölümden değil, veya hiçlikten değil, hiç var olmamışım gibi o ışığı harcamış olmaktan korkuyorum." Sayfa 298

"Ama şimdi biliyorum ki, hepinizin atladığı bir şey var: Sevgi ve şefkat eli değmeyen zeka ve eğitim beş para etmez." Sayfa 262

"Size şunu hipotez olarak sunuyorum: Sevgi alma ve sevgi verme yeteneğinden yoksun olan zeka, zihinsel çöküşe, nevroza ve muhtemelen psikoza bile yol açar. Ve ben-merkezci bir amaca odaklnan ve insan ilişkilerini dışlayan bir beynin, sadece şiddete ve acıya neden olacağını da eklemek istiyorum." Sayfa 263

"Ben insanların bana güldüklerini kısa bir süre önce öğrenmiştim. Şimdi şunu fark ediyorum ki, ben de bilmeden bana gülerken onlara katılmıştım. İşte, beni en çok üzen bu." Sayfa 211



Keyifli günler :)

11 Eylül 2017 Pazartesi

Kore Dizisi Tanıtımı: While You Were Sleeping (2017)

while you were sleeping konusu yorumu oyuncular
Dizi Adı: While You Were Sleeping
Tür: Fantastik, hukuk
Bölüm Sayısı: 32
Yönetmen: Oh Choong Hwan
Senarist: Park Hye Ryeon (Pinocchio, Dream High, I Hear Your Voice)
Kanal: SBS
Yayın Tarihi: 27 Eylül 2017

While You Were Sleeping Konusu


While You Were Sleeping, rüyalarında gelecekte gerçekleşicek talihsiz olayları gören bir kadın ile bu olayları önlemeye çalışan bir savcıyı konu almaktadır.
while you were sleeping konusu oyuncular izle

While You Were Sleeping Oyuncular ve Karakterleri

Lee Jong Suk-Jung Jae Chan: Bazı yönlerden soğuk ve ciddi bazı yönlerden ise şapşal acemi bir savcıdır. Nam Hong Joo'nun kabuslarının gerçekleşmesini engellemek için elinden geleni yapmaktadır.
Bae Suzy-Nam Hong Joo: Rüyalarında gelecekte gerçekleşecek talihsiz olayları gören eski bir gazetecidir. Rüyalarında gördüklerinin gerçekleşmelerini engellemek için Jung Jae Chandan yardım ister. 

While You Were Sleeping Trailer


While You Were Sleeping OST'ları

Yayınlandığında eklenecektir.
Suzy diziyi onayladığında koşa koşa buraya gelip şu yazıda sevincimi paylaşmıştım ve şimdi dizinin yayınlanmasına 18 gün var sadece!!! Bu kadar az zaman kalmışken dizinin orijinal posterlerinin yayınlanmamış olması çok garip ama elimizde enfes gözüken bir trailer var. Beklentilerimi çok yükseltmek istemiyorum sonra düşüşü çok kötü oluyor ama kendime engel olamıyorum. Senaristin diğer iki yapımını (Pinocchio ve Dream High) severek izlemiştim, başroller de harika, e bu zavallı Eslemin beklentileri tavan yapmasın da ne yapsın? 

Siz ne düşünüyorsunuz? İzleyecek misiniz?
Keyifli günler!^^

9 Eylül 2017 Cumartesi

Tatilden Okul Moduna Geçişi Kolaylaştıracak Okul Temalı 12 Kore Dizisi Önerisi

Merhabalar ^_____^

Şu ana kadar attığım en uzun başlık oldu herhalde Tatilden Okul Moduna Geçişi Kolaylaştıracak Okul Temalı 12 Kore Dizisi Önerisi. Ayrıca Kore dizisi önerdiğim de ilk yazı. Öneri yazısı yazmaktan çekiniyorum aslında. Çünkü çok değişken bir konu. Benim çok ayıla bayıla izlediğimi bir başkası sıkıcı bulabilir. Önerime uyup izlediğiniz bir diziyi beğenmezseniz diye korkuyorum açıkçası. Bugün bu korkuyu bir kenara bırakıp 12 adet olayların büyük çoğunluğunun okulda geçtiği Kore dizileriyle geldim. İçlerinde kardeşimin bunu da koy dediği iki tane dizi var. Ben kararsız kaldığımda kardeşim imdadıma koştu :D

Dizilere geçmeden önce bir şeye açıklık getireyim. Bu 12 diziyi 4 gruba bölerek yazdım. Gruplar beğenime göre sıralandı ama grup içindeki 3 dizinin sırası karışık. Yani birinci grupta olan 1. diziyi de ve 3. diziyi de eşit seviyorum, hepsi benim bebeklerim (ღ˘◡˘ღ) O halde artık dizilere geçebilirim.

1. Sassy Go Go: İlk grupta olmayı sonuna kadar hak eden bir dizi bana göre. Lise çağındaki bir grup gencin bozuk eğitim sistemine karşı verdikleri savaşı, arkadaşlığı ve affetmeyi anlatan çok miniminnoş bir dizi. İzlerken çok içlenmiştim ah o arkadaş grubunda ben de olsam diye. Gençlik dizisi kavramının sözlükteki karşılığı adeta. Dizinin artıları: başrol oğlanın gülerken kaybolan gözleri, Eunji'nin dans sahneleri (her ne kadar çok az olsa da...), imrenilecek arkadaşlıklar, içinizi ısıtacak bir aşk, eğitim sistemine karşı verilen mücadele, dizinin ostları. Dizinin eksileri: aşk üçgeni ve 12 bölüm olması. Oyuncular: Jung Eunji, Lee Won Geun, Ji Soo, Chae Soo Bin, N.

2. School 2017: School serisini her zaman severek izlemiş ve serideki diğer dizilerden dolayı da School 2017'den beklentim büyük olmuş olsa da kadroyu gördüğümde ilk düşündüğüm School 2013 ve School 2015'i geçemeyeceğiydi. Hani yine severek izleyeceğime neredeyse emindim ama benim için bir School 2013 olmaz diyorum. Fakat gelin görün ki beni fena halde dumura uğrattı School 2017. O genç kadro öyle bir döktürdü ki School 2017 benim bu yıl içinde izlediğim en güzel dizi sıfatına sahip oldu. Dizi, Geumdo Lisesindeki birkaç gencin hayallerine ulaşmak için verdiği mücadeleyi ve bu mücadeleyi birlikte vermenin önemi hakkında. Konusunun diğer okul ve gençlik dizilerinden farksız gibi göründüğünün farkındayım. İtiraf etmeliyim ki School 2017'yi benim gözümde Evereste çıkaran da dizinin romantizm tarafı oldu zaten. Ra Eunho ve Hyun Taewon çifti>geri kalan her şey. Evet sevdim mi böyle de abartırım işte. Yeter artık bu kadar abarttığın diyorsanız sizi School 2017 dizisinin tanıtım yazısına davet ediyor ve bir sonraki diziye geçiyorum.

3. Dream High: Okul+dans+müzik+Suzy= Eslem için mükemmel bileşim. Kirin Sanat Okulunda geçen dizi çıkış yapmak için çalışan gençleri konu almakta. Kadronun enfesliği (Suzy, IU, Taecyeon, Kim Soo Hyun, Wooyoung, Eunjung) ve danslar gözlere, şarkılar ise kulaklara şenlik. Okul dizileri denilince akla gelen ilk dizilerden biri olan Dream High'ı ziyadesiyle öneriyorum.


4. School 2013: Baştan uyarıyım bu dizide romantizm yok ama gerek de yok. Lee Jong Suk ve Kim Woo Bin'in karakterleri arasındaki dostluk sizi ağlatmazsa ben de Eslem değilim. Listedeki diziler arasındaki en gerçeğe yakın olan dizi diyebilirim. Bu yüzden sanırım izlerken dizi gibi gelmiyor, gerçekten o sınıftan biriymiş gibi hissediyorsunuz ve bu tabii ki sizi daha çok üzmeye yarıyor. Aradığınız dizi tamamen arkadaşlık üzerine olsun diyorsanız School 2013'ü mutlaka izleyin.

5. Cheese In The Trap: Listedeki şu ana kadarki dizilerin aksine Cheese In The Trap lisede değil üniversitede geçiyor. Yani karakterlerimiz bir tık daha büyük. Hong Seol adlı kızımızın, okulda herkes tarafından sevilen Yoo Jung'un aslında göründüğü gibi biri olmadığını fark etmesiyle hayatı sıradan olmaktan çıkar. Başroller olsun, yan roller olsun hepsini çok severek izledim. Öyleki birbirini sevmeyen iki karakteri bile aynı anda sevdirtmeyi başardı dizi. Finaline çok kötü diyorlar ama ben finalden önceki bölüm izlemeyi bıraktığım için finaline bir şey diyemeyeceğim ama denildiği kadar kötü olsa bile yine de keyifle izlenebilir diyorum ben. Bir kere OST'ları e-f-s-a-n-e. Dizi bittikten uzun zaman sonra bile dinleyim hüzünlendim ben. Sonracığıma dizideki yan çift aşırı şekerliği, Lee Sung Kyung'un canlandırdığı Baek In Ha gelmiş geçmiş en çılgın karakter olması (izlerken fazlasıyla çıldırttı, gerçi ben yine de sevdim),  Hong Seol'ün köpek tüyünden hallice saçları ve giyim tarzı, Baek In Ho'nun her sahnesi ve PARK HAE JIN gibi nedenlerden dolayı dizi izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.

6. Weightlifting Fairy Kim Bok Joo: Cheese In The Trapteki performanslarından sonra bu ikilinin başrolü kapacağı belliydi ama aynı dizide başrol olacaklarını düşünmezdim hiç. Kim düşündüyse ama aklına sağlık. Başrollerde halterci olan Bok Joo ile yüzücü olan Joon Hyung var. Joon Hyung ve Bok Joo arasındaki atışmalar aşırı eğlenceliydi. Diziden sonra ikilinin sevgili haberleri gelmişti ve şaşırmamıştım çünkü böylesine bir uyumun başka açıklaması olamazdı. Her ne kadar şimdi ayrılmış olsalar da:( Diyeceğim o ki diziden sonra orada burada "swaaaaag" dememe neden olan, pamuk şeker tadındaki bu diziyi izleyin, izlettirin.


7. School 2015: Öncelikle tüm samimiyetimle itiraf etmeliyim ki ki School 2015  sevgimin büyük çoğunluğu Sung Jae'nin canlandırdığı Gong Tae Kwang karakteridir. İtirafımı yaptığıma göre diziye dönebiliriz. Minnoşluktan en uzak School dizisiydi bana göre. Öğrenciler arasındaki zorbalık, intihar gibi konulara değinen diziyi izlemek oldukça üzücüydü. Bir de diziye bir gizem hakimdi ama dizinin sonlarını izlemediğim için bu gizem nasıl çözüldü hiç bilmiyorum. Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakallık bir durumdu tam olarak. Okulda geçsin, yakışıklı oğlanlar güzel kızlar olsun ama her şey lay lay lom olmasın biraz da gerilim olsun diyorsanız aradığınız dizi School 2015.

8. Page Turner: 3 bölümlük, tadı damağınızda kalan şahane bir mini dizi. Mekan bir müzik okulu. Doğuştan yetenekli piyanist Yoon Yoo Seul, Yoo Seul'ı rakibi olarak gören Jin Mok ve bir kaza sonrasında atletizmi bırakıp piyanoya yönelen Cha Sik arasında geçen keyifli mi keyifli bir dizi. Üç bölüm olduğu için hiç gereksiz sahnesi olmayan, her bölümü dolu dolu geçen bu diziyi zevkle izlememeniz mümkün değil. Piyano çaldıkları sahneler hele çok güzeldi kıskanarak izlemiştim :D

9. Nightmare Teacher: Şu iki gün sonra açılacak olan okul birçoğumuz için kabus olsa da bu dizide okul gerçek anlamıyla tam bir kabus. Okula yeni gelen bir öğretmenden sonra öğrenciler teker teker kaybolmaya başlar ve bunu iki öğrenci hariç kimse fark etmez. Açgözlülük, hırs gibi konulara değinen bu diziyi gece izlememenizi tavsiye ederim eğer benim gibi korkuyla aranız pek iyi değilse.

Yalnız şimdi fark ettim de bu üçüncü grup hep Kim So Hyun'un dizilerinden oluşmuş. Tamamen tesadüf :D


10. Playfull Kiss: Gelmiş geçmiş en hödük erkek karakter olan Baek Seung Jo'ya aşık olan Oh Ha Ni'nin çoğu zaman komik ve utanç verici hikayesi. Oğlan ne kadar sinir bozucu olsa da bir şekilde diziyi izlemeye devam ediyorsunuz. Favori dizilerimden olmasa da keyifle izlenebilir.

11. The Heirs: Kardeşimin ekle demesiyle listeye eklenen dizilerden biri The Heirs. Kim Woo Bin bu dizide efsane olsa da aşırı dramatik olduğundan benim zevkimin dışında kalan bir dizi. Zengin aile çocuklarının okuduğu okula bir olay sonrası gelen fakir Cha Eun Sang'ın yaşadığı zorluklar üzerinde kurulu bir dizi. Hizmetçi olarak kaldıkları evin oğluna aşık olması da cabası. Oyuncuları arasında Lee Min Ho, Kim Woo Bin, Park Shin Hye, Krystal, Kang Min Hyuk gibi ünlü isimleri bulunduran bu diziyi izlemeden önce kendinizi bitmeyen bir drama hazırlarsanız iyi olur.

12. Shut Up Flower Boy Band: Listede önermeyeceğim tek dizi. Listeye de eklemezdim eğer kardeşim ekle demeseydi. Üçüncü bölümdeki bir olayla beni kaybetmeseydi diziye devam edip sevebilirdim ben de kardeşim gibi ama ı-ıh. Dizi birlikte müzik yapmak isteyen birkaç öğrenciyi konu almakta.

Sonunda listemizin sonuna geldik. Evet çok şükür dediğinizi duyar gibiyim ama haklısınız ben de bir ara liste hiç bitmeyecek sandım :D Umarım birilerine yardımcı olur bu öneri yazısı.

Peki siz listedeki dizilerin kaçını izlediniz? Bu listede mutlaka olmalı dediğiniz diziler var mı? Buyrun yorumlara! :D
Keyifli günler^^

1 Eylül 2017 Cuma

Atlayın Süpürgelere Hogwarts'ı Keşfe Çıkıyoruz!


Hogwarts, Hogwarts, geldik sana,
Bizi de al kollarına,
Kafamızın içi bomboş,
Söyle, bunun neresi hoş?
Saçlı olsun, saçsız olsun
Başlarımız bilgi dolsun.
İlginç şeyler öğrenelim
Gelişelim milim milim.
Yılmadan hep çalışırız
Büyülere alışırız.
Kırılmasın hiç umutlar,
Gün doğmadan neler doğar.
Takvimlerin 1 eylülü göstermesiyle Hogwartsta yeni bir okul dönemi başladı! Yeni başlayan ve zaten okumakta olan büyücülere başarılı, kazasız ve tek parça olarak bitirebilecekleri bir yıl diliyorum. Bina seçimi ve ziyafet heyecanını geride bırakan öğrenciler yatakhanelerinde mışıl mışıl uyuyor olmalılar şu an. Hazır herkes uyurken Hogwartsı keşfe çıkmaya ne dersiniz?


Yine Pottermore'dan gelen sevindirici bir haberle karşınızdayım. Önceki sevindirici haber kendi patronusunuzu keşfetmeyle ilgiliyken (Hala patronusunuzu bilmiyorsanız tık) bu sefer konu Hogwarts'ın ta kendisi! Bu linke tıkladıktan ve üye girişi---pardon büyücü girişi yaptıktan sonra sizi tüm haşmetiyle Hogwarts karşılıyor. Fare ve yön tuşlarıyla Hogwarts binasının etrafında istediğiniz gibi ilerleyebiliyorsunuz. İlerledikçe parıldayan sarı noktalar görüyorsunuz ve üzerlerine tıklayınca bulunduğu yer ile ilgili kısa bir bilgi veriyorlar.

Bu bilgi kimi zaman yüzünüzü güldürse de rastgele tıkladığım kuledeki bir bilginin kulenin astronomi kulesi olduğunu ve Dumbledore'un öldüğü kule olduğunu hatırlatmasıyla Hogwarts keşfimden aldığım zevk biraz gölgelendi. Eh umarım sizin keşfiniz daha heyecanlı geçer!

Hogwarts semalarında hava biraz rüzgarlı, keşfe çıkmadan önce cüppelerinizi giydiğinizden emin olun!^^